tirsdag den 6. december 2016

Lidt om Luna #6 - En kærlighedshistorie


(Mig og Julie da vi blev gift på Slagelse Rådhus)

Jeg tror faktisk aldrig jeg har fortalt historien om hvordan Julie og jeg mødte hinanden. Det er en fin kærlighedshistorie, som totalt tog fusen på mig, for jeg havde ærligt talt ikke regnet med at blive forelsket, og slet, slet ikke på det tidspunkt i mit liv. Vi har været sammen i 7 år, så historien er ved at forsvinde lidt fra min hukommelse, men jeg vil forsøge at huske den så godt jeg kan.

Da jeg var omkring 18 år gammel, mistede jeg min kæreste. En kæreste som jeg havde været sammen med i 14 måneder og som jeg virkelig elskede. Jeg vidste ikke hvordan jeg skulle komme videre, men da der var gået nogle uger, begyndte jeg er opsøge folk på nettet, for jeg havde virkelig brug for at møde nogle nye mennesker. Jeg havde brug for at lægge det gamle forhold bag mig, og få nogle nye mennesker ind i mit liv. Der skete så det, at jeg kom ind på Julies profil på Boyfriend.dk (en side som primært er til homoseksuelle) - og der skrev jeg til hende, fordi jeg simpelthen syntes hun så så sød og glad ud på sit profilbillede. Hende ville jeg gerne lære at kende. Vi skrev lidt frem og tilbage i noget tid, og på et eller andet tidspunkt besluttede vi os for at møde hinanden. Der var på intet tidspunkt noget som helst romantisk mellem os, for vi havde begge to forskellige kærester, igennem en længere periode. Da jeg boede i min første lejlighed, kom hun på besøg et par gange, og den ene af gangene var hun virkelig sød og forstående, da jeg mistede min kæreste imens hun var på besøg. På den måde kom vi tættere på hinanden, og hun nussede mig det meste af natten, imens jeg græd over mit forhold.
Der skete dog ikke mere den aften, og der gik noget tid igen, hvor vi ikke så hinanden. Samtalerne blev dog en smule mere flirtende med tiden, og jeg kunne godt mærke at Julie måske var en lille smule vild med mig. Jeg var selv totalt forblændet af et andet forhold jeg var i på det tidspunkt, og det var først da den kæreste slog op, at vi rigtigt begyndte at snakke sammen igen.
Det var så sådan, at jeg tog på Roskilde Festival sammen med min ekskæreste og et par andre venner. Julie var også på festivallen og vi aftalte at vi skulle feste sammen en aften. Efter alt for mange vodka/juice kyssede vi altså hinanden. Nærmest lige foran min ekskæreste, som jeg stadigvæk havde noget med, og en god slat af mine venner. Det var virkelig dårligt timet, men jeg var fuld og ret ligeglad. Jeg havde bare lyst til at kysse hende.  
Efter festivallen begyndte vi at snakke mere sammen, og der gik ikke langt tid før vi blev kærester. Jeg var ikke helt ovre mit forhold til min ekskæreste, så jeg havde ret svært ved at affinde mig med at jeg pludselig havde en ny kæreste. Derfor slog jeg faktisk op med hende efter noget tid. Der gik dog ikke mere end et par måneder, før jeg besluttede mig for at hun var den helt rigtige for mig. Jeg blev mere og mere forelsket og glemte alt om mit gamle, dumme forhold, som alligevel ikke fungerede. Jeg kan kun huske lidt fra den aften, hvor vi blev kærester igen efter noget tid hvor vi bare havde datet. Men jeg kan huske at jeg måtte forklare Julie det flere gange, at jeg gerne ville være hendes kæreste. Det var som om hun ikke helt troede på mig. Men vi var begge to også ret fulde efter en vild bytur. 
Men kærester blev vi altså til sidst, og efter et forhold på kun 5 måneder, flyttede vi sammen i vores egen lejlighed i Holbæk, selvom jeg oprindeligt boede i Slagelse. Julie gik på skole i Holbæk, og derfor passede det bare bedst.
Siden vi blev kærester for anden gang, har jeg ikke været i tvivl om at jeg skulle være sammen med Julie for evigt, og for 4 år siden, blev vi gift på Slagelse Rådhus. Og selvom vores historie er lidt mærkelig, så fortryder jeg ikke et sekund at jeg kyssede hende midt på Roskilde Festival med beskidt hår og mudder på fødderne.
Der er sikkert masser af ting jeg har glemt at fortælle. Som dengang hvor Julie tog hjem fra mig lige pludselig, og jeg troede det var fordi hun ikke kunne lide mig, men i virkeligheden var fordi hun var ved at blive vild med mig. Eller dengang hvor vi begge havde lagt op til alt muligt, men hvor Julie kastede op indtil hun tog hjem. Der er masser af aftener hvor vi har hjulpet hinanden når den ene har været ked af det, eller når enten mig eller Julie har været angst. For vi har virkelig kendt hinanden i mange år, og selvom vi først blev rigtigt tætte da vi blev kærester, så har vi alligevel fulgt med i hinandens liv siden jeg var 18 år og Julie var 16. 
Det er lidt sjovt, for jeg har altid vidst at der ville ske et eller andet mellem os en dag. Jeg troede bare ikke det ville udvikle sig til mere end et par sjove nætter eller et enkelt kys. Men der kan man bare se! Det overraskede mig totalt at jeg skulle blive så forelsket i den pige jeg havde kendt i så mange år. Og som jeg faktisk ikke har særligt meget tilfælles med. Vi er virkelig forskellige, og dengang vi mødtes første gang, var det meget tydeligt. Nu har vi lært hinanden noget, og vi er blevet mere ens. Vi kender hinanden ud og ind, og har fundet fælles interesser. Og selvom Julie stadigvæk er lidt en nørd indeni, og jeg er den gode gamle punkpige inderst inde, som smækker høj metal på når Julie ikke er hjemme, så har vi fundet et helle hos hinanden, hvor vi bare kan være os selv.
Og den dag vi blev gift, var den lykkeligste dag i mit liv. Jeg var hamrende nervøs for at hun ville fortryde og ikke dukke op. Men hun kom heldigvis, og hun var så ubeskriveligt smuk i sin prikkede brudekjole. Da vi sagde ja til hinanden, smeltede mit hjerte og det vil hun have i sine hænder for evigt.
Det er over 7 år siden vi kyssede hinanden første gang, og selvom jeg ikke husker det særligt tydeligt, var det en ganske speciel dag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar