Boganmeldelse - Bridget Jones: Vild med ham

Sidetal: 900 (på min iPhone - bogen er læst som e-bog)
Original sprog: Engelsk "Bridget Jones: Mad About the Boy"

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Lindhardt og Ringhof, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

Tordag d. 18. april 2013
14:30: Talitha har lige ringet, lød som altid både hemmelighedsfuld og overdramatisk.
"Skat, jeg ringer bare for at minde dig om, at jeg fylder 60 den 24. maj. Det er selvfølgelig ikke officielt, det med de 60. Og gå lidt stille med dørene, for jeg inviterer ikke ret mange, men vær sød at reservere datoen, ikke?"
Jeg blev grebet af panik. "Åh. Det lyder godt," jublede jeg, dog lidet overbevisende.
"Du kan simpelthen ikke blive væk, Bridget."
"Nej, men sagen er..."
"Hvad?"
"Roxster fylder 30 samme dag."
Tavshed i den anden ende.
"Vi er garanteret ikke sammen mere til den tid, men hvis vi er, har vi et problem..."
ævlede jeg. (Citat s. 5 på min iPhone)

---

"Bridget Jones: Vild med ham" er den 3. bog i serien om Bridget Jones, men handler faktisk om Bridgets liv efter Bridget Jones' baby, selvom den udkom senere. Det er lidt forvirrende, men når man har læst dem alle sammen, giver det god mening. I denne bog er Bridget i et lidt dårligt sted i sit liv. Mark Darcy er der ikke længere (hvorfor, må du læse i bogen) og Bridget står nu og er single igen, igen. Det betyder selvfølgelig netdating, for det er jo det helt nye, hvilket den stakkels Bridget lige skal vænne sig til. Igennem Twitter, møder hun den unge fyr Roxster, som ikke er meget ældre end 29, men alligevel falder hun for ham. Det viser sig dog at kærligheden stadigvæk ikke er lige let, og Bridget må kæmpe endnu hårdere for den. Samtidig er Bridget alenemor til to små børn, og det gør ikke ligefrem situationen lettere. Hvordan skal det mon gå? Kan hun give sine børn en ordentlig barndom? Kan hun tage sin 30-årige kæreste med til venindens 60 års fødselsdag? - Og hvad er der med ham der Mr. Wallaker?

---

Jeg er virkelig elendig til at bedømme de her bøger, for jeg elsker dem alle! Jeg er jo som sagt kæmpe Bridget Jones fan, og jeg kan slet, slet ikke få nok. Stod det til mig, fortsatte bøgerne for evigt, for jeg elsker dem virkelig. Denne her var ligeså fantastisk som de andre og ligeså sjov, selvom den var åndssvagt lang. Men det gør mig altså ikke noget, for den var jo vildt god. Jeg elsker at læse om Bridget og hendes liv med mænd, børn, lus og alt derimellem. Det er simpelthen bare fantastiske bøger og jeg sluger hvert et ord. Hvis du har læst de andre Bridget Jones-bøger, så skal du simpelthen også læse denne. Du bør ikke gå glip af kapitlet efter Mark Darcy, for det er altså en rigtigt god bog.

Nu er jeg kommet igennem alle Bridget Jones-bøgerne og de var alle sammen fantastiske. Jeg kan slet, slet ikke få nok og jeg kan ikke andet end at rose dem til skyerne. Bridget Jones er sindssygt sjov og helt vildt godt skrevet, og det gælder dem alle. Selvom det tog mig et par dage at læse denne, gør det mig ingenting. Jeg var simpelthen underholdt fra første side. Jeg har forelsket mig i Bridget Jones og jeg har tænkt mig at læse bøgerne igen og igen.