Boganmeldelse - Mareridt og myrekryb 2

"Hvem?"
"Jeg har aldrig set ham før, Jeg er meget bange, Julie."
Julies hjerte står pludselig stille. Hun kan ikke tænke. Men hun prøver alligevel. "Hvis I laver sjov med mig..."
Pigen snøfter. "Du er nødt til at komme herop. Jeg tror han er inde ved Viktor lige nu. Jeg er bange for, at han skal gøre ham ondt. Måske kommer han herind igen bagefter..."
(Citat s. 28-29)

---

"Mareridt og myrekryb 2" er syv uhyggelige fortællinger for de lidt ældre børn og unge (og så selvfølgelig sådan nogle som mig). De handler alle sammen om noget forskelligt og der er både en historie med en masse sedler (som jeg synes var den klammeste!), om en hund og om en masse krabber. Der er selvfølgelig flere og de er alle sammen smadder væmmelige, men på den gode måde.

---

Jeg synes faktisk nærmest at denne her bog er bedre end den første "Mareridt og myrekryb"-bog. Den første var også god, men de her historier er bare lidt mere klamme. Det er ikke nogen hemmelighed at jeg elsker gys, og er kæmpe Stephen King-fan, så sådan nogle små, uhyggelige fortællinger er bare lige noget for mig. Jeg elsker når de giver mig gåsehud, og især den første historie i bogen, synes jeg virkelig var klam på den mest fantastiske måde. Jeg er måske ikke helt målgruppen for denne her bog, men jeg elskede den alligevel. Selvom jeg er voksen, synes jeg stadigvæk historierne er uhyggelige og giver et godt gys.

Jeg er blevet ret stor fan af Nick Clausen, og jeg elsker at læse de gyserfortællinger han har fundet på. Denne her bog må være den bedste jeg har læst, af dem han har skrevet. Jeg skal snart i gang med "Tidevandet" af samme forfatter, og det glæder jeg mig helt vildt til. Denne bog var helt igennem skøn og uhyggelig læsning. ligesom den lagde op til. Fantastisk bog.