lørdag den 1. april 2017

Min måned i bøger #18 - Marts



På læsefronten har marts ikke ligefrem været fantastisk. Jeg har nemlig kun fået læst 3 bøger! Det ligner virkelig ikke mig, men jeg har simpelthen haft så svært ved at komme igennem de bøger, jeg rent faktisk var gået i gang med. Ikke fordi de ikke er spændende, men det var bare slet ikke de bøger jeg var i humør til, og det sker jo sommetider. Men altså! De 3 bøger jeg har fået læst, elskede jeg virkelig. Og jeg har givet dem alle 5 stjerner, fordi de virkelig fortjente det!

"Sort Lucia" af Sandra Schwartz fik vi som gave fra forfatteren, og hvor er jeg bare glad for det! Det viste sig nemlig at være en rigtig fantastisk bog, som samtidig også var rigtigt vigtig. I det hele taget elskede jeg den, og det gjorde også at jeg fik lyst til at læse flere bøger, for jeg havde faktisk næsten givet op.

"Dåsemakrellen" af Mary Uhrenholt fik jeg tilsendt fra forlaget Egolibris, og jeg elskede hvert et ord. Den handlede om den klodsede og tit virkelig pinlige Julie, og jeg slugte det hele råt. Den var simpelthen fantastisk.

"Ostekartellet" er efterfølgeren til "Dåsemakrellen" og handler om Julies veninde, Jessie, som har et ret vildt liv. Hun er ikke bange for noget, og slet ikke for sex, stoffer, fester eller mængder af alkohol. Det var så fedt at følge med i Jessies liv og jeg elskede bogen ligeså meget som den første. Godt gået, Mary Uhrenholt!

Det var alt for denne måned. Jeg håber virkelig det går fremad i næste måned med at få læst, men jeg tvivler ret meget, da jeg starter i skole på mandag. Jeg kommer til at have travlt, og der er Camp Nanowrimo samtidig, hvor jeg skal have skrevet 50.000 ord. Så lad os nu se hvad der kommer til at ske! Har I fået læst noget godt i marts?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar