mandag den 1. maj 2017

Boganmeldelse - Åndeløs


Af: Brittainy C. Cherry
Forlag: Flamingo
Sidetal: 450 (På e-bog)
Original sprog: Engelsk "The Air He Breathes" (Elements 1)

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Flamingo , men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

Jeg lagde mig ved siden af Emma og plantede et blidt lille kys på hendes næse, inden jeg stak hånden  ned i den hjerteformede tinæske og læste endnu et kærestebrev. Der var et. jeg havde læst før. alligevel rev det i min sjæl.
Nogle gange lod jeg, som om brevene var fra Steven.
Jeg græd altid lidt.
(Citat s. 19 som e-bog)

---

Elizabeth er i dyb sorg efter at have mistet sin mand for kort tid siden, alligevel vender hun hjem til sit gamle hus sammen med datteren, Emma og skal vænne sig til at ingenting er som de plejer. Da den mystiske og sure nabo, Tristan pludselig begynder at slå hendes græs, vækker det et eller andet i Elizabeth som hun troede var gemt langt væk. Tristan gemmer nemlig også på en tragisk fortid, og sammen plejer de deres sorg igennem hinanden. Forholdet er ikke det sundeste, og det ved de godt. Alligevel er det som om de ikke kan lade hinanden være. En stor hemmelighed kan ende med at ødelægge forholdet, da det endelig begynder at fungere. Hvad skal Elizabeth gøre? Og ender de to nogensinde med at få hinanden?

---

Udover det faktum at bogen er fyldt med den ene kliché efter den anden, så synes jeg faktisk at den var rigtigt, rigtigt god. Den var spændende og fyldt med sex, kærlighed og et virkelig vildt tvist, som jeg slet ikke havde set komme. Jeg kunne rigtigt godt lide Elizabeth og Tristan, og synes faktisk de passer rigtigt godt sammen. Det var også dejligt at følge Tristans udvikling, og se ham blive til et nogenlunde helt menneske igen. Bogen er enormt velskrevet og den er nem at læse, hvilket jeg altid holder meget af, og jeg fik læst den på ret kort tid, selvom jeg faktisk ikke havde regnet med at jeg ville blive så fanget af den. Der var bare et eller andet ved den, hvor jeg tænkte: Øv, det orker jeg ikke.

Men hvor er jeg glad for at jeg fik den læst. Det var lige sådan en kærlighedshistorie jeg havde brug for. Og selvom der er mange klichéer, så er den altså stadigvæk rigtigt fin, og det er en historie jeg vil tænke på længe. Det er ikke sådan en man lige glemmer. Jeg er ret godt tilfreds med bogen, og jeg var underholdt hele vejen igennem. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar