fredag den 26. maj 2017

Fredags finurligheder #3 - Shoutout til danske forfattere! - Part one!



Kaffekatten har før snakket om danske forfattere, men jeg synes ikke rigtigt jeg er færdig med at snakke om dem, for de er simpelthen fantastiske. I dag vil jeg nævne nogle af mine yndlings danske forfattere. Jeg håber I kan lide det!




1. Sarah Engell:
Sarah Engell er på toppen af mine favorit danske forfattere. Hun skriver simpelthen så godt, og jeg elsker hendes bøger. Hun har blandt andet skrevet "21 måder at dø" og "Hjertet er 1 organ", og jeg elskede dem begge to. Jeg kan godt lide at hun tager de lidt svære emner op i sine bøger, og så er hendes skrivestil simpelthen vidunderlig.



2. Camilla Wandahl:
Jeg har faktisk fulgt hendes forfatterskab i mange år, men det er først for nyligt jeg har læst nogle af hendes bøger, som hun var så sød at sende til mig. Camilla har blandt andet skrevet "Et stykke af månen" og "Hjerte i vente", og de er fantastiske. Hun er sindssygt hårdtarbejdende og virkelig, virkelig dygtig! Jeg skal helt sikkert læse mere af hende, for hun er bare fantastisk!



3. Sandra Schwartz:
Ikke nok med at Sandra er vanvittigt god til at skrive bøger, så er hun også pisse sød. Jeg har haft Sandra på besøg et par gange, og det er bare aldrig kedeligt med hende. Hun er nem at snakke med og sindssygt sjov. Hun har blandt andet skrevet bøgerne "Mig Maja" og "Se mig nu" som er helt igennem vidunderlige. Jeg glæder mig til at læse flere bøger fra hende i fremtiden. Hun er så god!



4. Mark Liebst:
Den søde Mark Liebst skrev engang til mig, og spurgte om jeg ville anmelde hans bog. Jeg var lidt skeptisk, men tænkte: det kan jeg da godt. Jeg giver det en chance. Og hvor er jeg glad for at jeg gjorde det, for jeg elskede den. Bogen hedder "Nikolaj" Bøsser, bumser og beskidte sokker, og er ganske enkelt fantastisk. Siden da har han skrevet bogen "Stop dig selv, Tobias!" som også er skøøøøn! Mark skriver fantastisk og samtidig er han jo selv helt fantastisk! Han har spurgt mig til råds flere gange i forbindelse med sine bøger, og det er bare så fedt at kunne hjælpe. Jeg er tosset med Mark, og glæder mig til fremtidige udgivelser fra ham.



5. Nanna Foss:
Jeg tror at alle ved at jeg ELSKER Spektrum-bøgerne! Hvis folk spørger mit til råds til hvad de skal læse, så er det de første bøger jeg nævner, for de er SÅ GODE! Og Nanna har bare at skrive hurtigt, så der snart kan komme flere. Nanna Foss er samtidig bare så sød og nede på jorden, og det er virkelig rart. Jeg har mødt hende et par gange, og jeg kan virkelig godt lide hende! Søde Nanna, skynd dig nu lidt, så der kan komme flere fantastiske bøger. Jeg kan slet ikke vente!

Det var alt for denne gang, jeg lover at der kommer en part two på et tidspunkt i nærmeste fremtid. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar