tirsdag den 16. maj 2017

Lidt om Luna #8 - Hjemmegående igen?



Ja, som overskriften siger, så går jeg altså hjemme igen. Det gik simpelthen ikke med uddannelsen. Først og fremmest kunne jeg mærke, at den ikke rigtigt var det jeg troede den ville være. Det var simpelthen ikke rigtigt noget for mig. Samtidig gjorde det mig helt vildt stresset, og det endte med at jeg vågnede om natten og græd, fordi jeg slet ikke kunne overskue det. Jeg ville så gerne være god til det hele, og lave opgaverne perfekt, og det gjorde mig så stresset at jeg slet ikke kunne holde det ud. Der var også fremlæggelser en gang om ugen, og jeg blev simpelthen så nervøs. Det er måske ikke til at se når man møder mig, men jeg bliver lynhurtigt vildt nervøs, og kan nærmest ikke få et ord ud. Samtidig ryster jeg både på hænderne og i kæberne, og det er bare så pinligt. Det skete hver gang jeg forsøgte at sige noget i timerne, og derfor var fremlæggelserne en kæmpe udfordring.

Det endte derfor med, at jeg blev enig med mig selv om at droppe uddannelsen i denne omgang. Jeg vil rigtigt gerne tage en uddannelse på et tidspunkt, men nu må vi se hvad der kommer til at ske. Jeg mangler lidt at finde min drøm, hvilket jeg tror jeg har skrevet om før. Jeg har ikke rigtigt en drøm, andet end at kunne leve af at skrive. Men da det er ret svært, må jeg have et eller andet at falde tilbage på også. Lige nu søger jeg jobs som en sindssyg. Jeg har virkelig ikke lyst til at gå hjemme igen. Det er simpelthen spild af tid. Så jeg søger alle slags jobs, hvor man ikke behøver en uddannelse. Primært butikker og supermarkeder. Jeg kan godt lide at stå bag kassen nemlig.

Jeg er egentlig overhovedet ikke ked af, at jeg er stoppet på uddannelsen. I stedet er jeg virkelig lettet og det er rart at få lidt ro på igen, selvom jeg har meget at se til i løbet af en dag. Det er nemlig sådan, at jeg er god til at holde mig selv i gang. Det finder man ud af at man er nødt til, når man har gået hjemme i mange år. Jeg har derfor altid et eller flere mål i løbet af dagen, som jeg forsøger at få gjort. Samtidig er jeg jo gået i gang med en livsstilsændring og et stort vægttab, som I kan læse mere om på min anden blog: Lunas lette liv. Men det gør altså, at der sker en hel del her hjemme, og jeg bruger ret meget tid på mad og motion, som er blevet en rigtig god hobby allerede.

Udover det, så går det rigtigt godt. Jeg er glad og elsker mit liv, selvom jeg er hjemmegående. Det gør mig ikke så meget lige nu, og jeg nyder hver eneste dag. Selvom jeg vågner klokken lort om morgenen, fordi jeg bare er så spændt på endnu en dag. Det er dog virkelig dejligt at det er sådan, og jeg håber det bliver ved på den måde. Det går stadig fantastisk med mig og Julie, og det tror jeg faktisk aldrig rigtigt ændrer sig. Vi holder sammen, og hun støtter mig 100 procent i min beslutning om at droppe skolen. Hun er bare den bedste!

Det var lidt om mig for denne gang. I plejer at være ret glade for de her indlæg, så sig endelig til hvis der er noget I vil vide!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar