søndag den 14. maj 2017

Sommerhus i Liseleje #2


Lørdag er vores cheatday, og heldigvis for det. Det blev fejret med lækre boller med ost og syltetøj til morgenmad. Og så selvfølgelig en masse kaffe. Dagen startede allerede ved 6-tiden for mit vedkommende, jeg vågnede nemlig der, og kunne ikke sove mere. Brugte en times tid på at læse, indtil jeg vækkede Julie ved 7-tiden. Far og Anja tog ud for at kigge på loppemarked og vi blev tilbage i sommerhuset, hvor vi tog en lækker lur og slappede helt af. Det var skønt og der var så stille og roligt, at man ikke kunne andet end bare at nyde det.



Vejret var fantastisk, og selvom det startede med en del skyer, så blev det bedre i løbet af dagen. Vi endte med at bruge hele dagen ude i haven, og det var fantastisk. Jeg er blevet brun på begge arme og min næse er dejligt rød af solen. Julie løste krydsord og vi andre sad og snakkede, imens vi drak en masse øl og vin. Til frokost fik vi friske forårsruller, og de smagte så godt. Især den lækre peanutsovs som var til. Til aftensmad fik vi lammekølle med kartofler, sovs og bønnesalat. Det var virkelig lækkert. Far og Anja er simpelthen så gode til at lave mad, og det er skønt, når man selv hader at lave mad.



Da det begyndte at blive mørkt, gik vi indenfor for at se Eurovision, men jeg måtte give op efter et par numre, da jeg fik den ondeste hovedpine. Derfor gik jeg i seng, og fik heldigvis lokket Julie med. Jeg har sovet som en sten hele natten, og vågnede først klokken 8:00 i morges.


Da vi havde spist morgenmad og hygget lidt, sagde vi farvel til sommerhuset og tog til havnen hvor vi kiggede på både og vand. Det var skønt vejr og det var så hyggeligt. Vi var også i et par genbrugsbutikker, og de havde så mange fine ting. Derefter blev vi kørt til Hillerød, hvor vi tog S-toget hjem til lejligheden igen.




Nu sidder jeg så her og slapper af, ovenpå en rigtig god weekend. Jeg har virkelig hygget mig, og det er helt sikkert ikke sidste gang jeg tager i sommerhus med far, Anja og Julie.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar