Boganmeldelse - Alt for mange hemmeligheder

Jeg havde ikke lyst til at tale om min mor. Ikke med ham.
Men det ville være uhøfligt at ignorere hans spørgsmål. "Seksogtredive dage."
Hans kæbe arbejdede, som om der var noget, han var vred over, og furen i hans pande blev dybere.
"Vidste din far godt, at hun var syg?"
(Citat s. 53)

---

"Alt for mange hemmeligheder" handler om pigen, Blaire, som ikke har haft det nemt. Hendes mor var syg længe, og hun har passet på hende, indtil hun gik bort. Nu er hun alene og er blevet inviteret til at bo hos sin far, som forlod dem for længe siden. Hendes far bor i et rigmandskvarter og Blaire er slet ikke vant til den slags. Da hun kommer frem til huset, finder hun ud af at hendes far slet ikke er der, men er taget på ferie til Paris. I stedet møder hun sin fars kærestes søn, Rush, som tilbyder hende et værelse i huset, indtil hun finder sit eget. Rush er søn af en rockstjerne, og han ser umådeligt godt ud. Blaire kan ikke lade være med at føle sig tiltrukket af ham, selvom han opfører sig dårligt overfor hende. Langsomt lærer hun ham dog at kende, og de to kommer tættere og tættere på hinanden. Men han har en hemmelighed, en hemmelighed om hans lillesøster, Nan, men som også har noget med Blaire at gøre. Den hemmelighed kan ødelægge hele deres forhold.

---

Åh, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige om denne her bog. På den ene side kunne jeg rigtigt godt lide den, for den er rigtigt fint skrevet og den er supernem at læse. Det er den slags bog som er perfekt at have med på stranden eller i sommerhus i solskin. Den er fyldt med kærlighed, romantik og erotik, ligesom den slags bøger skal være, men den er altså også fyldt med klichéer. Jeg er normalt ret glad for den slags historier, og jeg sluger alle kærlighedshistorier råt. Jeg elsker dem simpelthen, og denne her var også rigtigt fin, men den havde altså nogle ting som irriterede mig. Rush er skide latterlig. Jeg kan ikke fordrage ham, og det bliver faktisk ikke bedre, selvom han ændrer sig i løbet af bogen. Han tror lidt han ejer Blaire, og er alt for overbeskyttende og i det hele taget bare en træls person. Jeg fik spat af ham, og havde lidt lyst til at slå Blaire, fordi hun ikke gjorde noget, men bare sagde ja og amen til alt hvad han sagde, selvom det var fuldstændigt åndssvagt.
Det er lidt noget skidt når begge hovedpersoner er irriterende. Hele plottet gav absolut ingen mening for mig, og jeg synes hele hemmeligheden falder til jorden, da den er ret latterlig. Bogen bygger det op som om, at den hemmelighed bare er det helt store, og så er den bare så kedelig! Øv, det var skuffende.

Resten af handlingen var dog ret god og jeg fik da også læst den lynhurtigt, for den er let at læse og hyggelig til en god dag i solen. Men det er altså ikke noget stort mesterværk, og den bliver nok aldrig en af mine yndlingsbøger. Jeg vil dog give den en chance til, og læse toeren, som jeg lige har fået tilsendt fra forlaget. Er du til lette bøger med masser af kærlighed, erotik og hemmeligheder, så skal du give denne bog en chance, men forvendt ikke det helt store.