tirsdag den 6. juni 2017

Forlaget får ordet #3 - Flamingo


Jeg har besluttet at lave noget helt nyt på bloggen! Jeg har nemlig skrevet til en masse forlag, og har spurgt dem om et par ting. Jeg synes nemlig at det er vigtigt at samarbejdet mellem forlagene og bogbloggerne, bliver ved med at være så fantastisk som det er. Derfor har jeg valgt at sætte fokus på lidt forskellige forlag. Små som store. Jeg håber I kan lide det.

I dag stiller jeg spørgsmål til Agnethe fra forlaget Flamingo!

1. Hvilket forlag arbejder du på? Fortæl gerne lidt om hvem du er!

Mit navn er Agnethe og jeg har været i praktik på Flamingo de sidste fire måneder. Til daglig læser jeg litteraturvidenskab på KU og jeg bruger min fritid på at distrahere mig selv med at læse eller løbe, mens jeg venter på den næste sæson af Game of Thrones. 

2. Hvordan er det at arbejde på et forlag?

Det har været virkelig spændende og lærerigt. Der sker meget hele tiden og det er en branche i konstant udvikling. Det har været min drøm i mange år at arbejde på et forlag, så det har været enormt givende at få bekræftet, at det er virkelig er det drømmejob, jeg troede, det ville være.  

3. Hvad er det egentlig for noget arbejde du laver på forlaget?

Jeg har hjulpet til på tværs af redaktionen blandt andet med at læse og vurdere manuskripter, være med i designprocessen af forsider, tage billeder til instagram, skrive blogindlæg og optimere hjemmesiden. Alt i alt har jeg fået lov til at være lidt mere over det hele.

4. Er du bogelsker eller er der en anden grund til, at du arbejder på et forlag?

Jeg startede meget tidligt med at elske at læse på grund af alle de fremmede verdner og historier, man kan opleve gennem bøger. Det var den trang til gode historier, som fik mig til at drømme om at være med til at udgive dem.

5. Har du en yndlingsbog?

Det er så svært at vælge men i øjeblikket er to på førstepladsen og det er George Orwells 1984 og Chimamanda Adiches Americana. Begge har været med til at ændre mit syn på verden.

6. Hvordan er det at arbejde sammen med bogbloggere, og føler du at I får noget ud af det på forlaget?

På Flamingo er bogbloggerene rigtig vigtige. De hjælper os til at finde ud af, hvilken retning forlaget skal gå. Jeg har stået for det meste kontakt til bogbloggere de sidste måneder, og det gør mig altid så glad både at skrive med dem og læse de anmeldelser, vi får. Mange af bloggerne er jo utroligt dygtige med deres sprog og observationer om bøgerne. Samtidig er det fællesskab og den glæde, der er omkring kærlighedsgenren virkelig inspirerende, og det er hovedsageligt gennem bloggerne, at vi mærker den hos Flamingo. 








1 kommentar: