fredag den 9. juni 2017

Fredags finurligheder #4 - Underlige ting jeg hader



Jeg hader mange ting. Jeg er faktisk rigtigt god til at hade! Det er i virkeligheden lidt træls, men det er også ret underholdende for andre at høre om, fordi de sjældent kan sætte sig ind i det. Her kommer en lille lister over ting, som jeg virkelig hader.

- Ananas på pizza. Jeg synes det er det klammeste i hele verden. Man putter sgu da ikke frugt på pizza? Nej, det er simpelthen for mærkeligt.

- Folk som siger aDvocado. Forstå det nu! Det er ikke en advokat. De to ting har absolut intet med hinanden at gøre!

- Blæsevejr. Jeg bliver arrig når det blæser og det er delvist fordi jeg ikke synes man kan høre en skid, fordi man får blæst i ørerne. Men også fordi mit hår altid ender i min mund, selvom jeg HAR sat det op!

- Mine fødder. De er pæne nok, men de er hypermobile og jeg får super nemt vabler. Det er faktisk ligegyldigt hvilke sko jeg har på, om jeg skifter hver dag eller om jeg har plastret dem ind i plaster. Jeg får stadigvæk vabler!

- Utålmodige forfattere. Hvis jeg har sagt ja til at anmelde din bog, så kan du simpelthen ikke forvente at jeg skriver en anmeldelse af den lige med det samme! Lad være med at skrive til mig hele tiden, for at spørge hvor langt jeg er kommet. Jeg ender med at blive hidsig!

- Skimmelost. Jeg prøver virkelig! Jeg vil så godt kunne lide det, men jeg synes bare det smager af sur opkast med en ond, ond eftersmag.

- 80'er hits. Jeg kan godt selv finde på at sætte dem på hvis jeg har lyst til at grine af noget, men ellers skal det ikke spilles offentligt. Og slet ikke danske 80'er hits! Stop det! Det er ikke festligt, det er lort!

- Larm fra gaden. Jeg hører altid musik meget, meget højt når jeg går på gaden, og hvis det er muligt går jeg udenom store veje, for jeg bliver sindssyg af lyden af biler og andet gadelarm, hvilket ikke er nemt når man har valgt at bo i København.

- At bære ting. Jeg kan sagtens have ting i min rygsæk, uden at blive irriteret, men stikker du mig en pose eller bare en rulle toiletpapir som jeg skal bære, bliver jeg skide sur. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan slet, slet ikke have det. Heller ikke selvom det ikke er tungt. Jeg ved ikke om det er fordi jeg godt kan lide at have begge hænder frie, eller hvad det går ud på.

- Folk der ser videoer eller snaps imens jeg lytter til musik. Jeg bliver sindssyg når der er flere lyde oveni hinanden! Hold op med at sætte en video på, hvis jeg har sat musik på. Det er meningen at jeg vil lytte til det. Ikke til din dumme video.

- At bukke mig ned. Jeg får for meget blod til hovedet og bliver forpustet. Jeg er nok i dårlig form, men for fanden hvor er det irriterende.

- Flere personer på badeværelset. Så lad mig dog børste mine tænder i fred!

- Andre folks børn. Jeg hader virkelig børn. Jeg har to yngre søskende, og det var mere end rigeligt da de var små. Børn larmer og er mega opmærksomhedskrævende, og så lugter de altid lidt funky. Nej tak!


1 kommentar:

  1. Jeg kan genkende flere af de her ting. Specielt det med ananas på pizza (bare NEJ), og blæsevejr. Jeg var så træt af at få mit hår i munden og i øjnene hver gang jeg gik udenfor, at jeg simpelthen fik det klippet helt kort. Så kan det bare komme an.

    SvarSlet