fredag den 28. juli 2017

Boganmeldelse - Angstens besættelse



Af: Thomas Alexander Jensen
Forlag: Brændpunkt
Sidetal: 64
Original sprog: Dansk

REKLAME:
Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Brændpunkt, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

Jeg er bange

Jeg er bange for at dø
hele døgnet rundt
gad vide hvor længe et legeme kan holde til det

(Citat s. 25)

---

"Angstens besættelse" er en digtsamling om tanker og følelser omkring den angst, som forfatteren kender så godt. I digtene bliver de tanker beskrevet, som angsten medfører og som folk med angst, sagtens kan genkende. Følelserne er tunge og dybe når angsten overtager kroppen. En digtsamling med noget på hjerte.

---

Jeg bliver tit spurgt om jeg vil anmelde digte, og jeg siger ofte ja, selvom jeg er virkelig dårlig til det. Men nu vil jeg endnu engang springe ud i det. Denne digtsamling er vigtig. Den handler nemlig om angst og de frustrationer angst medfører. Jeg lider selv af angst og har gjort det i mange år, så jeg kan sagtens sætte mig ind i samlingen. Det er nemt at læse digtene, og der bliver ikke brugt store, mærkelige ord og sammensætninger som ingen kender til. Men når det er sagt, så synes jeg det er lidt nemt sluppet. Digtene er fine nok, men de virker ikke så gennemtænkt. Jeg har selv skrevet mange digte, og jeg siger ikke at jeg kan gøre det bedre, jeg siger bare at der skal lidt mere til end bare et par sætninger, for at lave et godt digt. De er fine og har masser af betydning, men godt skrevet? Nej.

Digtsamlingen kan derfor ikke komme op på mere end 3 stjerner, selvom den har noget den gerne vil fortælle. Men hvis du lider af angst, så vil jeg anbefale at give den et skud. Du vil helt sikkert kunne genkende nogle ting. Den er helt fin, men kommer slet ikke på listen over mine yndlingsdigte.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar