Boganmeldelse - Annes nye liv

Af: Alyson Nöel
Sidetal: 263
Original sprog: Engelsk "Laguna Cove"

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda, men alle meninger er selvfølgelig mine egne!

---

Anne stod tænksom foran det store spejl. Hvis det havde været første skoledag i Connecticut,havde hun bare taget den sædvanelige skoleuniform på: hvid skjorte, skotskternet nederdel og marineblå blazer, og så havde hun allerede været ude af døren på nuværende tidspunkt, ivrig efter at se sine venner og høre om alt det, de havde lavet i løbet af sommeren.
(Citat s. 49)

---

"Annes nye liv" handler selvfølgelig om den 17-årige Anne, som er flyttet fra sit trygge hjem i Connecticut, til det solrige Californien. Men den handler også om pigerne, Jade, Lola og Ellie, som alle sammen har sit at kæmpe med. Anne er ikke ligefrem begejstret for sit nye liv, og hun har svært ved at tilpasse sig, selvom alle godt kan lide hende. Alle på nær Ellie. Ellie er nemlig vild med Chris, som hurtigt forelsker sig i Anne. Lola er træt af at hendes forældre bestemmer over hendes liv, især nu hvor de har valgt at hun skal mødes med Diego. Diego viser sig dog at være lidt anderledes end Lola havde regnet med. Jade har problemer med sin gode ven, Ben, som opfører sig underligt, og hun har svært ved at forstå hvad der sker med ham. Livet er ikke let i Laguna Cove, men mon ikke der findes en løsning på de fleste problemer?

---

Jeg elskede at læse denne her bog. Den levede hundrede procent op til mine forventninger. Jeg har det dog svært med titlen: "Annes nye liv" for bogen handler altså ikke kun om Anne, men om de fire piger, som kæmper med hvert sit. Jeg synes også bagsideteksten er forkert på den. Udover det så nød jeg virkelig bogen. Det er sådan en rigtig sommerbog. Sådan en man har lyst til at læse på altanen eller stranden i solskinsvejr. Fortællingen er god og spændende, og jeg synes man kommer godt ind på livet af de forskellige personer. Hele stemningen i bogen er godt beskrevet, og jeg synes man bliver taget med til det solrige Californien, når man læser den. Jeg kunne i hvert fald sagtens se den smukke strand for mig, med alle surfertyperne og de letpåklædte piger.

Jeg er virkelig godt tilfreds med bogen, også selvom den er lidt svær at beskrive. Jeg havde forventet at den ville være nem og sommerlig, og det var lige hvad den var! Slutningen var dog lidt mærkelig, og jeg håber lidt der kommer en bog mere, for jeg synes ikke alle tingene blev afsluttet ordentligt. Desuden vil jeg gerne læse mere om pigerne, så jeg krydser fingre!
God og spændende sommerbog, som især kan anbefales at læse, hvis du er træt af det danske sommervejr.