søndag den 23. juli 2017

Jul i juli #1 - The Christmas Song Book Tag

Det er i dag den 24. juli og derfor synes jeg det er på tide med et jule-bogtag! Savner I ikke også julen? Jeg synes i hvert fald der er længe, længe til! Jeg tagger Julie the Book Cat, Boghunden og Trolderier! I andre må selvfølgelig også gerne lave tagget. Det er tyvstjålet fra nettet, og derefter oversat (lidt fesent) af mig. Jeg håber I vil være med.


1. “You’re a Mean One Mr. Grinch”: Nævn en ondskabfuld karakter du ikke kan lade være med at elske.

Bellatrix fra Harry Potter. Hun er simpelthen så ondskabsfuld, at jeg ikke kan lade være med at holde af hende. Især fordi hun fremstår en lille smule humoristisk på samme tid, som en del af hendes ondskabsfulde sind. Og så er hun jo egentlig ret lækker i filmene. 

2. “All I Want for Christmas is You”: Hvilken bog håber du der ligger under juletræet?

Altså, hvis jeg skulle vælge lige nu, og ikke tænke over at der er lidt tid til jul, så skulle det være "Ravnenes hvisken 2" af Malene Sølvsten. Jeg glæder mig simpelthen så meget til at få fat i den. Jeg elskede den første bog, og jeg kan slet ikke vente med at læse den næste.

3. “Rudolph the Red Nosed Reindeer”: Nævn en karakter som overlever store udfordringer og lærer at tro på sig selv.

Den er svær, for der er egentlig ret mange. Men Harry Potter er da helt klart en af dem! Han skal igennem så utroligt meget, før han lærer at tro på sine egne evner.

4. “Santa Claus is Coming to Town”: a) Hvilken karakter ville være på "uartig"-listen?
b) Hvilken karakter ville være på "artig"-listen?


Jeg tror at Hardin fra "After"-bøgerne af Anna Todd, ville være på "uartig"-listen, da han bare altid roder sig ud i et eller andet, og ofte opfører sig som et stort røvhul. På "artig"-listen vil jeg vælge Adriana fra "Spektrum"-serien af Nanna Foss. Hun er sådan lidt en goody goody-type, som ikke vil gøre noget forkert (men mon ikke hun ender med at bryde reglerne alligevel?)  


5. “Frosty the Snowman”: Hvilken bog smelter dit hjerte?

"Anna og det franske kys" af Stephanie Perkins. Den er simpelthen så fin og romantisk, at jeg slet ikke kan lade være med at smelte indeni.

6. “Feliz Navidad”: Vælg en bog som foregår i et andet land, end der hvor du bor.

Nærmest alle bøger. Med mindre de er skrevet af danske forfattere, så foregår de fleste bøger langt herfra. Men altså "Anna og det franske kys" foregår jo i Paris, og de fleste Stephen King-bøger foregår i Maine i USA.

7. “It’s the Most Wonderful Time of the Year”: Hvilken juleagtig bog, bruger du til at sprede julestemningen?

"A Christmas Carol" af Charles Dickens. Jeg samler på den bog, og har allerede 4 forskellige udgaver af den. Jeg elsker den! Den er så fin og juleagtig, og den er helt perfekt til at komme i julestemning. Ellers er jeg ret vild med "Let It Snow" hvor forskellige forfattere fortæller hver sin jule/vinter-historie. 

8. “Sleigh Ride”: Hvilken boglig karakter, ville du fejre julen sammen med? (Det behøver ikke at være på kærlighedsmåden)

Helt klart Luna Lovegood fra Harry Potter. Jeg tror hun er helt fantastisk at holde jul sammen med, og jeg kan forestille mig at man bliver i den helt rigtige julestemning af hendes skøre idéer og gode hjerte.

9. “Baby it’s Cold Outside”: Hvilken bog, som du ikke kunne lide, ville du sætte ild til, for at varme dig selv?

"Sex and the City" af Candace Bushnell. Den er simpelthen forfærdelig i forhold til serien, og selvom jeg synes had er et meget stærkt ord, så er den i hvert fald ikke en af mine favoritter. Den ville jeg glædeligt sætte ild til, selvom den ikke er særligt tyk, og derfor ikke kunne holde mig varm særligt længe.

10. “Do you hear what I hear”: Hvilken bog synes du alle bør læse?

"Sjælevært" af Christina Bonde. Den er jeg lige blevet færdig med, og jeg elskede den simpelthen så meget! Den er nok ikke for alle, men jeg synes i hvert fald den var fantastisk. Ellers så er "Harry Potter", "Spektrum"-serien af Nanna Foss og "Ravnenes hvisken" af Malene Sølvsten, helt sikkert også på listen. Mine yndlingsbøger af Stephen King er "Ondskabens hotel" og "Det onde" og hvis man er til et godt gys, så synes jeg helt sikkert man bør læse dem! 

1 kommentar: