torsdag den 20. juli 2017

Torsdags tanker #1 - Læseblokade


Det sker sommetider at jeg går totalt i stå med min læsning. Det gør mig irriteret og faktisk også bekymret, for hele min blog handler jo om bøger. Derfor har jeg ikke rigtigt noget at skrive om, når jeg ikke læser bøger. For tiden arbejder jeg på min egen roman. Det er en roman i tre dele og den fylder rigtigt meget i min hverdag. Jeg er netop gået i gang med endnu en gennemgang af hele første del, og derefter skal jeg i gang med en kæmpe omskrivning af del 2, som ikke blev som jeg havde regnet med. Det tager tid, og gør at jeg er fuldstændigt færdig i hovedet, når jeg endelig holder fri. Som I ved, har jeg ikke et arbejde, så læsning og skrivning er egentlig mit fuldtidsjob og det som holder mig beskæftiget i hverdagen. Derfor er det virkelig træls, når de to ting spænder ben for hinanden. Jeg kan simpelthen ikke skrive i flere timer og så derefter læse en bog. Det er bare ikke muligt. Jeg vil se gerne, men jeg er nok nødt til at vælge. Der er læsedage og skrivedage, og sådan er det bare. For tiden fokuserer jeg altid på skriverierne, og derfor kommer der nok ikke ligeså mange boganmeldelser på bloggen. Det går nok også lige, for så kommer der jo noget andet i stedet. Heldigvis er det MIN blog, og jeg bestemmer hvad der skal være på den.

Men hvis der ikke lige kommer så mange boganmeldelser det næste stykke tid, så ved I altså hvorfor. Og hvis du som forfatter eller forlag, sidder og venter i spænding på en anmeldelse, så: undskyld! Jeg lover at jeg snart kommer i gang igen! Jeg har simpelthen bare travlt med noget andet, og det skal der også være plads til.

Jeg ved ikke hvor langt tid der kommer til at gå, men jeg regner med at lysten til at læse, stille og roligt kommer tilbage på et tidspunkt. Om ikke andet, så tager jeg en god stak bøger med, når vi skal holde sommerferie om en lille måned, og så må vi se hvor langt jeg kommer. Læselysten skal nok dukke op igen, og det vil jeg glæde mig til! Jeg håber I stadig vil følge med på bloggen. Jeg lover at der kommer alt muligt andet spændende, og flere lækre konkurrencer!

Husk at jeg vælger en vinder af min nyeste konkurrence i morgen, så skynd dig at deltage, inden det er for sent!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar